7.12.13

Inspiration x1000 - Kendra Spears för Vogue Paris November 2012

De stora modemagasinen har en stor inverkan och är en väsentlig inspirationskälla som alltid tycks mata mig med nya berättelser genom de vilt skilda - men minst lika välarbetade - modereportagen, sk editorials. Magasinen som jag främst tenderar att vända mig till för inspiration är I.D, Vogue, Número, Harper's Bazaar, ELLE, Cover och S Moda

När du snubblar över något som inspirerar dig, som en bildserie i detta fall, brukar bilden ofta stanna kvar på näthinnan under en längre tid. Man blir som uppslukad av det man ser och får nya inspirerande tankar och idéer att sätta igång i huvudet. I mitt fall, finns det ett specifikt modereportage som passar in på beskrivningen. 

 - Kendra Spears för Vogue Paris November 2012 - 











Denna editorial kan jag plocka fram när som helst på året oavsett säsong och väcka till liv den känsla och inspiration som mode-serien bidrog med vid min första anblick för över ett år sedan.  
Kendra Spears är en av mina favoritmodeller och enligt mig är detta förmodligen en av hennes bästa editorials. Modellen i fråga liksom bilderna gör en väldigt stark och tydlig gestaltning av hösten och de trender som förknippas med årstiden.
Den oxblodsröda färgen på läppar och naglar, det lockiga håret som blåser i vinden och den mjuka, sotade ögonmakeupen i bruna nyanser. Stylingen är även den spot-on. Jag älskar mixen av päls, tweed, skinn och sammet - material med texturer som utgör en fin balans gentemot de iögonfallande, stilrena smyckena i sterlingsilver och guld. Färgerna som håller sig inom den bruna paletten gör referensen till höstmodet desto tydligare. 

Kan inte beskriva denna story som något annat än perfektion. Att fastna i en bilkö iklädd flotta smycken och en makeup som andas höstig glamour är ett 'vardagsproblem' som aldrig sett mer lockande ut! 


Until next time, 

 Isabell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar