17.11.13

Zara autumn lookbooks -13

Mitt absoluta favoritmärke, Zara, är (inte föga förvånande) i framkant gällande modekedjornas höstkollektioner. Märkets lookbooks för hösten finns sedan länge uppe på hemsidan.
En lookbook, bildserie, dyker upp ungefär varje månad med en ny dos inspirerande bilder, något som jag verkligen ser fram emot. 

Hösten -13 hos Zara är en mycket inspirerande historia som blev en glad överraskning för min del. Kollektionen andas minimalism och stavas ren perfektion - sparsmakade plagg med rena, enkla snitt som får tankarna att gå till Céline och Stella McCartney. 
Den genialiska stylingen och färgkombinationerna minskar inte mitt suktande efter dessa plagg, utan stärker deras ställning i den perfekta höstgarderoben. 
Färgpaletten går i klassiska nyanser såsom marinblå, svart/vit och grå, som står i kontrast mot höstens it-färger: pastellrosa, babyblå, burgundy och det välkända rutiga mönstret. 
Hos Zara finns de perfekta basplaggen samt "it-plaggen"- de trendigaste för varje säsong, såsom höstens rutiga kappa eller den vadlånga skinnkjolen - som kan liva upp vilken outfit som helst. 

Jag har redan funnit ett flertal favoritplagg som förhoppningsvis återfinns i min garderob inom en snar framtid. 
Några av mina favoriter ur kollektionen är den babyblå polon, den svarta angoratröjan, den grå stickade polotröjan, den rutiga jackan samt den vita korta kappan. 
Kanske finner du en eller flera favoritplagg och framtida investeringar i denna kollektion? 

Nedan ser ni ett utdrag från Zaras lookbooks, där jag valt ut mina favoritbilder från de senaste månaderna.








Augusti/September lookbook





September lookbook







November lookbook



Hoppas ni finner dessa underbara bilder inspirerande och uppiggande i höstmörkret!


Until next time
  Isabell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar