25.10.13

Årets sommarmånader har vi sedan länge lämnat bakom oss och är nu mitt uppe i den mörka och kalla period som kommer att hänga kvar ett tag framöver. 
Trots sommarens lockande värme, sol och möjligheten att klä sig i lättare mer luftiga plagg lyckas jag alltid - under sensommarens sista dagar - se fram emot den årstid som väntar runt hörnet. Jag vet inte med er, men jag tycker särskilt mycket om vinterhalvåret. När naturens gröna miljöer förvandlas till ett hav av orange, brunt, rött och gult - i en perfekt harmonisk färgskala. Klimatet blir kyligare, men precis sådär lagom då solens strålar fortsätter lysa upp vardagen. 

Däremot finns det en annan, starkare anledning till min förkärlek för de kallare månaderna - nämligen modet. Höstmodet skapar en stark lycka och väcker min kreativitet och modeintresse till liv igen efter en varm sommar iförd lätta, tunna plagg som man bara slänger på sig utan någon vidare tanke bakom.
Känslan av att åter plocka fram och damma av "vintergarderoben" ur förvaringslådorna är väldigt uppiggande och ger mig energi och glädje inför de mörka, kalla tiderna framöver. 
Lyckan som uppstår när modemagasinen börjar fylla sina sidor med höstmode och redogör kring årets höst/vinterkollektioner och trender på modeveckorna i bl.a. Paris, Milano, New York och London. 

Som ni förstår är ankommandet av höstmodet minst sagt efterlängtat från min sida. Nu kan jag utforma riktiga - påklädda - outfits som förmedlar den specifika känsla jag är ute efter just den dagen, som reflekterar min stil till det yttersta. 

Mina sinnen lever ut och jag får chansen att verkligen utnyttja min estetiska kunskap och kreativitet - något som ni lär märka här i bloggen då höstmodet kommer vara i fokus en period framöver. 
Temat löper som en röd tråd mellan de olika kategorierna där jag kommer skriva om följande:

Reportage: - designers/modehus
                    - kända modeprofiler i branschen

designers:   - historia
                    - kollektioner/visningar

stilikoner:   - förr och nu

trender:      - mode
                    - skönhet

övrigt: stiltips/outfits, streetstyle, editorials, moodboards/collage och en massa annat som jag finner inspirerande både för er och mig!

Såklart kommer även ni kunna vara delaktiga i det som skrivs på bloggen: 
Finns det något annat inom mode som ni vill veta mer/mindre av? Kanske en annan kategori/ämne som borde tillkomma? 
Dela gärna med er av era tankar och åsikter så ska jag ta försöka tillgodose dessa så gott det går! 

Jag hoppas att ni kommer följa med mig på bloggen under detta läsår och tar del av - liksom inspireras - av den kunskap och information jag kommer förmedla!


Avslutningsvis tänkte jag dela med mig av lite höst-inspiration i form av bilder som inspirerar mig inför denna säsong! 

Tills nästa gång,

        Isabell






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar